Szukaj na tym blogu

piątek, 18 stycznia 2013

Grudnik

Słupek i  pręciki grudnika.
Mój kaktusik popularnie zwany grudnikiem zrobił mi niespodziankę na same święta Bożego Narodzenia. Wyhodowałam go z malutkiej sadzonki, dawno, dawno temu, nawet nie pamiętam jaki jest stary. Dopiero teraz zakwitł po raz pierwszy i dopiero teraz uświadomiłam sobie jakie ma wdzięczne okazałe kwiatki z różowym okwiatem i wspaniałymi pręcikami okalającymi charakterystyczne znamię słupka. 
Cud natury. 
A stał bezowocnie przez kilka lat w zacienionym miejscu na parapecie. 2-3 tygodnie wcześniej zmieniłam ziemię w doniczce i przeniosłam go do innego bardziej nasłonecznionego pokoju. Być może dlatego odwzajemnił mi się kwiatami. 

Każdy z kwiatów ma ciemnoróżową szyjkę słupka zakończoną ciemniejszym znamieniem i jasnoróżowe pręciki. 
Właściwa nazwa tej popularnej rośliny doniczkowej o łodygach składających się ze spłaszczonych członów to szlumbergera i pochodzi od nazwiska F. Schlumbergera.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...