Szukaj na tym blogu

wtorek, 27 czerwca 2017

Kalina koralowa (Viburnum opulus L.)

Kalina koralowa lubi środowisko wilgotne, rośnie wzdłuż rzek, strumieni i nad brzegami zbiorników wodnych, często w lasach. Jest rośliną leczniczą, a o jej właściwościach pisałam na blogu mikrobiologicznym 
Kwitnące wiosną na biało krzewy kaliny, jak i jesienią pięknie wybarwione na czerwono korale, zebrane w baldachogrona mogą być również ozdobą w parkach czy ogródkach. Dorodne krzewy rosną pod akademikiem Piast w Krakowie. Nikt tam nie zrywa i nie wykorzystuje owoców. Nawet wiosną można zobaczyć pomiędzy białymi baldachami zeszłoroczne korale kaliny. Kalina rośnie u nas nad Sanem, nad Zalewem Floryda, w lesie koło ostoi bobrowych. 
A ja postanowiłam wyhodować sobie kalinę z gałązki i ukorzenioną posadzić na własnej działce. Spróbuję i mam nadzieję, że nie tylko będzie zdobiła moją działkę, ale i uda mi się zebrać owoce na lekarstwo. 


 






Od kilku lat robię galaretkę z kaliny, na zbiór owoców muszę czekać do późnej jesieni, najlepiej do pierwszych przymrozków, bo owoce wykazują właściwości trujące. 







zobacz też:
Kalin kakalin kakalinka maja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...